Stein i solnedgang

Stein i solnedgang
Stein i solnedgang

Dette motivet av Stein har jeg ikke knipset før – men her om dagen kom jeg over det på Linken, som er et sted på Rønvikfjellet i Bodø. Hvis du kommer med hurtigruta, rekker du en tur opp hit og ned til båten igjen før den går videre; det er bare 2 kilometer på asfalt fra landgangen (på kaia) til Linken. Det er sogar skilta. Men uansett.

Motivet er av Stein, og denne gangen spiller han uten tvil på den doble betydninga av ordet ‘prestekrage’. Elsker, elsker ikke? Jeg har veldig sansen for denne piecen; den viser litt av den humoren som er så bra når den kommer sammen med Stein sin snert i motivene sine. Ikke alle motivene hans har akkurat det, men heldigvis er det både snert og humor her.

Jeg er ikke enig med meg selv når det gjelder korset på prestekjolen – er det rett vei, med det nederste skjult bak ermet som holder boka, eller er et i virkeligheten et kors opp ned? Jeg er usikker. Sikkert er det i alle fall at Stein er vakker i solnedgang, selv når det knipses med mobilkamera en sen ettermiddag i februar.

Legg igjen en kommentar

