3 dager igjen

Tre dager igjen, og med ett er ferieforventningene påtakelige. Tre dager går fort – heldigvis. Tre dager til jeg er ute av byen, tre dager til jeg er omgitt av godt selskap, tre dager til jeg kan puste ut mange dager i strekk, tre dager til jeg kan være sammen med pelsdotten fra jeg våkner til jeg legger meg. Hvis jeg har lyst. Tre dager til jeg kan kaste meg uti et snopebonanza, tre dager til jeg skal lage den første av flere middager på en meny som er avtalt blant flere. Tre dager til det er sosialt akseptabelt å tusle rundt i ullunderbukse og favoritthoodie’n min. Tre dager til den første påsken av en sort jeg forestiller meg kan bli tradisjon etterhvert. Kanskje. Tre dager. Det er bare en liten nedtelling, det.

Ustabilt bygevær rundt nullpunktet. Og mer skal det bli.
Ustabilt bygevær rundt nullpunktet. Og mer skal det bli.

Sånn skal været bli her i påska, til og fra. Temperaturer rett over eller under null, nedbør i form av kramsnø eller regn eller hagl, skyer og gråvær, ikke helt gjestmildt. Synd for alle som lar været skremme dem fra å dra på tur – fint for alle som er ute uansett vær og vind. Min erfaring er at de sterkeste vær- og naturopplevelsene gjerne kommer når man minst venter det. Som for eksempel tjue sekunder med synlig solskinn et par kilometer unna midt i en haglstorm som pisker mot huden.

Tre dager igjen. Jeg er allerede klar.

Legg igjen en kommentar

