2 dager igjen

Her skal påska tilbringes - bare med litt mer snø enn da bildet ble tatt i september.
Her skal påska tilbringes – bare med litt mer snø enn da bildet ble tatt i september.

To dager igjen, og så er påskeferien i gang. Bare to dager. 48 timer. 2880 minutter, 172.800 sekunder. Det er ikke mye, selv om det føles som en evighet innimellom. To dager, så er jeg vel plassert på ei hytte i marka, i godt selskap og med hunden på plass. Hva mer kan man ønske seg?

Jeg tror jeg skal ta med reinskinnet mitt, sånn at det å evt sitte ute blir en varm og god fornøyelse. Jeg skal ha med snop, så påskeegget søndag morgen blir suksess. Jeg skal ha med appelsin og kvikklunsj, så lykken blir fullkommen. Og på stedet skal jeg nyte radio, så Påskelabyrinten kan underholde meg et par timer for dag.

Og jeg skal ikke være alene.

Det er mange som syns påska (og andre høytider) er ei vanskelig tid. Fellesskapet blir så synlig, aleneheten så påtakelig. Derfor skal jeg tenke meg godt om og kanskje ringe til noen jeg kjenner som ikke har stor familie eller vennekrets rundt seg. Slå av en prat, ønske god påske, høre hvordan livet egentlig er om dagen. Den telefonen trenger ikke koste allverden av tid og penger. Det viktigste er effekten. Den er verdt innsatsen. Og mer enn det.

Legg igjen en kommentar

