Hjemme igjen

IMG_7098
Kveldshimmel i vest

En kranglete internettforbindelse får få skylden for at det siste ferieblogginnlegget kom endel senere enn hva planlagt var. Jeg er forlengst hjemme igjen. Men sommeren er ikke over – den har bare såvidt begynt. Håper jeg. Arbeidsdager, fjellturer, bakekvelder, orientering i skogen, testing av ny båt, safting og sylting av diverse vekster, festivalplanlegging… Det er nok av ting å ta seg til, og heldigvis også rom for å slappe av og gjøre ingenting når det kjennes rett.

Midnattsol bak Landegode
Midnattsol bak Landegode

Og gjester. Ikke minst gjester. Jeg har allerede hatt sommergjester her i mai, og snart kommer enda flere. Å sitte i sofaen med et glass vin eller en kopp kaffe i handa og se på midnattsola bak Landegode er aldri feil, enten man er alene eller sammen med noen. Fjasboka forteller meg at venner befinner seg i Karibien, på greske øyer, i Thailand eller Alaska og på alle mulige eksotiske steder. Dem om det. Akkurat nå er det ingen steder jeg heller vil være enn her.

Legg igjen en kommentar

