Når nettene blir lange…

…hender det at internettet blir borte for kortere eller lengre perioder. Før det kommer tilbake, heldigvis. Og når man ikke har så mye internett, får man kanskje tid til andre ting. Ting som man gleder seg over og ting som man gleder seg til.

Lista er lang, men allerede ganske full. Heldigvis. Mindre stress i desember på denne måten.
Lista er lang, men allerede ganske full. Heldigvis. Mindre stress i desember på denne måten.

For eksempel kan man samle sammen alle julegavene man allerede har anskaffet, sånn at de kan pakkes inn og registreres i julesystemet hos administrasjonen. En kjapp statussjekk viser at jeg har kommet nesten halvveis med anskaffelse av årets julegaver, og mye av det som mangler er spiselige julegaver som jeg skal lage senere i høst og når det går mot advent. Det er mye stress som kan unngås med å være tidlig ute.

Alt på et sted. Sånn at det distrè hodet mitt ikke skal ha mer enn nødvendig å holde styr på.
Alt på et sted. Sånn at det distrè hodet mitt ikke skal ha mer enn nødvendig å holde styr på.

I boden min står ei eske. Oppi den ligger stadig flere innpakka gaver. Om kvelden er det mørkt klokka åtte. Sola sliter med å komme seg over åskammen for å sende noen stråler ned mot huset mitt. Skogen er gylden, bjørka har allerede begynt å slippe bladene. Og til tross for at det var 17-18 grader i skyggen i dag, lyger ikke kalenderen.

Det er høst. Vi går mot vinter. Og jeg tror jeg gleder meg, i år igjen.

Categories Jul

Legg igjen en kommentar

