Skjult i Maskinisten

Det ser så tilforlatelig ut. Men synet kan bedra.
Det ser så tilforlatelig ut. Men synet kan bedra.

Maskinisten er et populært utfartsområde i utkanten av Bodø. Ikke langt fra Maskinisten finner du dette bunkeraktige bygget, som fra stien ser ganske tilforlatelig og anonymt ut. Det skriver seg fra krigens dager, om jeg ikke tar feil, og det er lett å bare gå forbi. Men går du inn i ren nysgjerrighet, får du deg kanskje en overraskelse.

Hysj, ikke si det til noen!
Hysj, ikke si det til noen!

På den ene veggen finner du nemlig dette humoristiske Stein-motivet, som jeg har blogget om før

Det slo meg denne gangen at øynene minner mer om en dame enn en mann – uten at det gjør så mye til eller fra; motivet er uansett litt morsomt. Syns jeg. «Hysj, her gjemmer jeg meg» virker personen å si. Og skal man gjemme seg en bunker så nært stien, må man selvfølgelig være veeeldig stille.

Heeeelt ukjent kunstner. Dåttdåttdått.
Heeeelt ukjent kunstner. Dåttdåttdått.

Dette motivet er imidlertid nytt, og jeg liker den humoristiske vrien også her: «Unknown Artist» etterfulgt av tre prikker. De tre prikkene forteller nemlig alt; det er ingen ukjent kunstner som står bak. Det er de tre prikkene som utgjør signaturen til vedkommende som gjerne refereres til som Dot Dot Dot, en svært habil og kjent norsk street art-artist.

Det enkleste er ofte det beste – som her!

Legg igjen en kommentar

