De små tingene

Nabolaget
Nabolaget

Det er de små tingene som vitner høyest. Timene etter midnatt som jeg sitter oppe igjen. Kremboksen i kjøleskapet. Refleksvesten på knagg i gangen. CD’ene ved stereoen, som stadig vokser i høyden. Små ting som hver for seg og samlet forteller at livet omtrent er i vater igjen, at hverdagene igjen er mine, at hodet ikke lenger har mer enn nok å forholde seg til. Det er rom for å puste litt igjen, ikke bare gjøre.

Til min forundring ser jeg også at det er i den mest pressa perioden for andre at de største endringene har kommet også hos meg. Men de har kommet så umerkelig at det må ettertanke til for å se det. Ting jeg har utsatt, ting jeg har plagdes med, ting jeg har tenkt på uten å klare å riktig gjøre noe med. Nå er de plutselig på plass, umerkelig, som om det nesten ikke var tilsiktet en gang. Det har knapt kostet en kalori – eller et tastetrykk – å få dem på plass, men i hverdagslivet vil de utgjøre et hav av forskjell.

Det er i de små tingene det store viser seg. Når man bare vet hva man ser etter.

Legg igjen en kommentar

