Livet i skyggenes dal

Jeg har i halvannet år bodd i skyggenes dal, bokstavelig talt. Huset jeg bor i, ligger fantastisk fint til – men rent topografisk er det i en del av landskapet som havner i skyggen for de fleste radiosenderne i området. Jeg har snakket med tekniske folk på NRK for å forsøke å finne frekvenser som tas inn på FM-radioen min her, men nei. Det eneste jeg får inn uten problemer, er NRK Alltid Nyheter og NRK mp3. Alltid Nyheter går an innimellom, så lenge det ikke blir for lenge av gangen (mye repriser!), men ellers er det litt stusselig. Jeg har på et vis vent meg til det, selv om jeg savner spesielt morgensendingene til NRK Nordland. But no more.

DAB-radio i retrostil fra Radionette. Og den er MIN!
DAB-radio i retrostil fra Radionette. Og den er MIN!

Etter sist tirsdag er nemlig denne hvite skjønnheten min! Min kjære familie visste akkurat hva jeg ønsket meg, og sørget for at jeg fikk en premieutgave, ikke trehundrekronersvarianten fra Biltema. Hurra! Den har innebygd alarmfunksjon, og jeg kan dermed sørge for å våkne til lyden av milde morgenstemmer i lokalsendingene på ukedagene fremover. Blant annet.

Du skal se det blir morgenfugl av meg til slutt.

Legg igjen en kommentar

