Kjære februar

Det er 11 måneder siden sist vi møttes, og jeg må innrømme at jeg har savnet deg litt. Har du tid til en liten prat? Fint.

Du skjønner, jeg vil gjerne ha deg slik du var i fjor. Du var hvit, du var blå, du var vakker, og du varmet. Du bød på folk jeg er glad i, og en eventyrlig ekspedisjon og nye bekjentskaper. Da bød du på snø, Femundløp, niesebesøk og skiturer. Blant annet. Februar 2013 var en måned der det så ut til at alle piler pekte oppover, og den dagen jeg første gang (det året) kjente sola varme ansiktet, føltes det som om vinteren gikk mot slutten. Vinterens høydepunkt var egentlig du.

I år har du alle forutsetninger på din side for å overgå deg selv. Ikke har vi snø, det er bålforbud i marka, niesene skal bare på gjennomreise og jeg sitter hjemme mens resten av verden er på Røros. Skiene står fjorårs-preppa i boden og har ikke vært brukt denne sesongen. Fyrstikkene blir hjemme når jeg drar ut på tur. I det hele tatt; januar har på mange måter vært fin, men det har ikke egentlig vært ordentlig vinter.

Så nå har du sjansen, februar. Kom med snø, kom med varme, kom med skiturer og bål og fine folk. I dare you – vis meg hva du er laget av! Jeg nekter å tro at du feiger ut…

Legg igjen en kommentar

