Nesten

Noen ganger skjer det så mye i livet at bloggen lider litt. Det er til å leve med; man må ha prioriteringene på plass. Tross alt. Jeg er ganske fornøyd med at noen prioriteringer jeg har gjort over tid, nå viser seg å gi resultater. Gode resultater. Baller som har svevd i lufta i til dels lang tid, plukkes nå ned,  en etter en, og faller på plass. Faller på gode plasser. Det gjør livet travelt og hodet fullt, men det gir også fryd i hjertet. Heldigvis. Februar hørte ikke på alvorspraten min om vinter, men det får så være. Nå er jeg klar for vår.

Det vil si; nesten  klar for vår. Jeg skal få med meg et uventa vintereventyr først. Om ikke lenge setter jeg meg på flyet nordover for å få med meg et av vinterens høydepunkter for meg, og for mange som liker hundekjøring. Da blir det voff og neglebiting og spenning døgnet rundt i ei ukes tid. Lite søvn og mye engasjement, som seg hør og bør. Kanskje jeg tilogmed somler meg til å blogge om det, i serien om å gjøre noe man ikke har gjort før. (Nesten ikke gjort før.)

Bodø sett fra Rønvikfjellet
Bodø sett fra Rønvikfjellet

Frem til da er det nok å holde fingrene i, i følge almanakken. Heldigvis er noe av det som «må» gjøres ganske lystbetont. Det å lufte den firbeinte, for eksempel, tar litt tid hver dag, men er så uendelig mye verdt det. På dager som den over, føles en ettermiddagstur nesten som en hel ferie i seg selv.

Det er snart mars.

Legg igjen en kommentar

