Finnmarksløpet 2014 – sett fra Alta

Egotripping - for fellesskapet ;)
Egotripping – for fellesskapet 😉

Det hender man får tilbud man ikke kan si nei til. Når man på nyåret blir oppringt og spurt om å jobbe i webredaksjonen til Finnmarksløpet 2014, sier man ikke nei. I alle fall ikke hvis man elsker hundekjøring, har mulighet for å ta seg litt fri og liker eventyr et sted man aldri har vært før. Dermed er jeg nå i Alta!

Etter allerede å ha fulgt med Iditarod døgnet rundt siden starten sist lørdag, blir det nå dobbelt opp frem til vinneren av Iditarod er klar en gang mot slutten av helga eller sådär. Lørdag starter Finnmarksløpet – noen skal kjøre 500 km og andre skal kjøre 1000 km. Jeg har venner og kjente i begge klassene, men denne gangen heier jeg offisielt ikke mer på noen enn andre, siden jeg skal jobbe for selve løpet.

Jeg vet ikke hva jeg liker best. Stemninga. Kjentfolkene. Følelsen av å gjøre noe som folk engasjerer seg i. Adrenalinet når konkurransene begynner å dra seg til. Taktikkeriet som utfordrer hjernen og hva-hvis-tankegangen. Gleden som preger de fleste involverte. Fryden over å se hunder gjøre det de elsker mer enn noe annet. Stoltheten hos dem som kommer over målstreken, uansett plassering. Fellesskapet med kjære venner og gode kolleger. Det er mye, egentlig.

Nå er det på tide å finne senga. For det blir lite søvn den neste uka. Trur æ.

 

Legg igjen en kommentar

