Home, sweet home

Nordsia sett fra lufta
Nordsia sett fra lufta

Home, sweet home. Etter 10 dager i Alta, hvor hele min horisont var de 200 metrene mellom hotellet og pressesenteret, var det godt å komme hjem til dette. Vinter. Byen min. Hunden min. Strålende vær. Jeg bor i bukta rett under tuppen av flyvingen.

Vinteren kom sent, men litt sne ble det altså før våren får fullstendig overtak. Jeg koser meg med den lille snøen som er (selv om det nå har blitt til hålke igjen) og har hatt min første utefrokost – på sitterunderlag på trammen min, med et par hunder i den lille sneen ved siden av, gnaskende på hver sin tørrfiskbit. Men hodet mitt er ferdig med vinter allerede, jeg innrømmer det.

Så jeg tenker på våren. På hva jeg har å forberede før det blir sommer. Stoler skal pusses og males. Jeg skal helst finne meg et lite bord i tre, et til å ha ute. Jeg har lyst til å dyrke litt grønnsaker og urter – men har null erfaring og må finne ut av hva som lar seg dyrke her, og hva ikke. Kanskje jeg skal ha blomsterkasser, siden jeg ikke kan plante noe i bakken? Jeg vet ikke. Men dama som aldri har hatt interesse eller anlegg for hage, har i løpet av det siste året forandra seg.

Jeg er ikke sikker på om hun er i ferd med å bli gammel, voksen eller bare annerledes enn før.  But I think I like it.

Legg igjen en kommentar

