Stein i fjellet

Neida, innlegget handler ikke om det du tror. Tror jeg.

Det handler om noe jeg setter stor pris på; street art. I Bodø er vi så heldige å ha artisten Stein som stadig setter sine preg på byen. Her om dagen oppdaga jeg at det ikke bare er de mest urbane strøkene som har fått besøk av ham. Nå har han jammen et motiv på fjellet også.

Lady in red. Eller huldra. Eller er de samme person?
Lady in red. Eller huldra. Eller er de samme person?

Midt i mai var jeg på Rønvikfjellet for å ta orienteringsposter. Litt vest for Linken står det en trafostasjon. Nå er den ikke lenger bare industriell og grå – den har fått et nydelig motiv! Ei forlokkende dame i rød kjole, og med hale(!), står med kroppen vendt mot byen, mot sør. Men ansiktet er vendt mot meg, mot deg, mot den som er tilskuer. Og hva er det hun gjør med høyrehånda, lokker hun? Jeg tror kanskje det.

Det er ei stund siden jeg har sett ferske Stein-motiver. Derfor ble jeg veldig glad for å finne dette. Så kan jeg jo krysse fingrene for at det finnes flere uoppdagede (av meg) motiver utover sommeren…

Legg igjen en kommentar

