Her ble det ikke fredagstaco

Fredag. Friettermiddag. Med avtale om godt selskap utover ettermiddagen og kvelden var det mye å se frem til. Laksemiddag og ferske kanelsnurrer, bakt etter at vi hadde spist ferdig middagen. Oppskrifta kom fra Mia på Green Bonanza, som i sin tur har den fra Åpent Bakeri. Jeg hadde ikke egg, men det ble godt likevel. Jeg har ikke kjøkkenmaskin, men eltet for hånd både før og etter at deigen hadde hevet. Det gikk strålende, og de vokste så fort og ble så store at jeg bare fikk plass til sju på hver stekeplate.

Kanelsnurrer etter oppskrift fra Mia og Åpent Bakeri
Kanelsnurrer etter oppskrift fra Mia og Åpent Bakeri

Jeg syns kanelsnurrer er fantastisk godt, men har mange ganger slitt med å få dem slik jeg gjerne vil ha dem når jeg har bakt. Med oppskriften fra Mia, og ikke minst den detaljerte snurr-for-snurr-bildeforklaringen klarte jeg endelig å få de kanelsnurrene jeg har drømt om å lage gjennom høst og vinter og vår. Det er ingen tvil om hva som skal fylles i fryseren før vinteren kommer, sånn at man har noe godt å ta med seg på turer der bål er nødvendig…

Det er ei stund siden jeg satt med håndarbeid i stedet for laptop i fanget. Men dagens gjest inspirerte, og det ‘hemmelige’ prosjektet jeg startet i påska, kom noen skritt videre. Heldigvis er det ikke vanskelig, selv om det er tidkrevende.

IMG_9578
Pinner, garn, god tid, godt selskap.

Jeg har et strikkeprosjekt som blant annet handler om å bruke opp det jeg har av restegarn, for det har jeg mye av. Jeg har laget meg en belønningsordning som inspirerer meg til å bruke opp restegarnet. For meg er riktignok strikking langt på vei en høst- og vintersyssel, men det er ikke helt  feil å strikke når man sitter oppe lange, lyse sommerkvelder heller. Jeg innser etterhvert det. Kanskje det bare var litt ny inspirasjon som skulle til.

At strikkinga egentlig er prokrastinering i forhold til et annet husprosjekt jeg egentlig burde prioritert, trenger vi ikke snakke høyt om.

 

Legg igjen en kommentar

