Bokbad med Ida Jackson

Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan si at jeg har ‘kjent’ Ida Jackson, men det begynner å bli noen år siden nå. Det begynte da hun hadde virrvarr-bloggen og jeg hadde en annen, som forlengst er lagt ned. Siden den gang har hun skrevet to fagbøker – ei om jenter og seksualitet, ei om sosiale medier – og fått seg jobb i Store Norske Leksikon. Hun har også skrevet et par barnebøker. Blant annet.

En gang i denne perioden oppdaget hun via Wikipedia at morfaren hennes hadde vært selvvalgt og overbevist nazist under andre verdenskrig. Mannen hun kjente som en snill, koselig og oppmerksom morfar hadde også en annen side, en side hun ikke ante noe om. Takket være Wikipedia-artikkelen begynte hun imidlertid å grave. Hun gravde, og hun fant.

Resultatet har blitt til ei bok; Morfar, Hitler og jeg.

Ida si nye bok
Ida si nye bok

Boka virker så interessant, så fascinerende og unik at jeg umiddelbart fikk en tanke. «Denne boka må jeg lage bokbad med i Bodø!» Som tenkt, så gjort. Jeg snakket med Ida, snakket med aktuelle steder å ha arrangementet og tok etterhvert kontakt med noen jeg gjerne ville samarbeide med. Alle detaljer er ikke spikret enda, men det ligger an til å bli bokbad i Bodø i oktober – og det på et helt særegent sted som egentlig ikke skal være tilgjengelig da.

Jeg kan ikke noe for det – jeg liker å få gjennomført ting jeg blir engasjert av!

Når alle detaljer et avtalt og ting er på plass, skal du ikke se bort fra at du får høre mer om det. I mellomtida anbefaler jeg sterkt å kjøpe og lese boka! Klikk på bildet av forsida, så er du i gang. Er du i tvil, har Ida lagt ut første kapittel aldeles gratis her. Kanskje vil du lese bloggen hennes med lenker og info og bilder og alt? Værsågod. Den er vel verdt å fordype seg litt i.

What’s not to like?

Legg igjen en kommentar

