Etter kveldsturen

Det er mange solstormer på sola nå for tida, og det resulterer i masse nordlys her jeg bor. Nesten hver eneste kveld med klarvær byr på nordlys, og jeg må innrømme at jeg elsker det. Jeg er fortsatt ikke så ‘vant til det’ at det blir kjedelig, jeg er ikke så blasert at jeg ikke stopper opp innimellom og blir stående i veikanten med nakken bøyd så langt bak den kommer for å se det grønne som danser over himmelen. Det er litt mer greit med minkende dagslys og travle dager når man innimellom kan nyte syn som dette:

Nordlys for et par-tre kvelder siden

Dette bildet tok jeg for noen få kvelder siden, knipsa fra min egen terrasse. Jeg hadde vært ute på kveldstur med hunden, og det var så nydelig ute og masse nordlys at jeg egentlig ikke hadde lyst til å gå inn. Derfor henta jeg bare jervenduken min og satte meg på terrassen, med hunden i bånd. Han liker å være ute og holdt oppsyn med nabolaget, mens jeg fulgte med lysspillet på himmelen. Så enkelt kan det gjøres.

Jeg har ikke stativ til kameraet, ei heller kamera som egentlig er egnet for nordlysfotografering. Virkeligheten var enda vakrere enn det bildene viser. Men likevel. Det er noe helt eget med å sitte under nordlyset og få med seg alle detaljene mens det spiller opp.

Nå krysser jeg bare alt jeg har for at det snart skal komme snø som blir liggende. Det hadde vært perfekt.

Legg igjen en kommentar

