Uten anger

Fine fyrer i furuskogen
Fine fyrer i furuskogen

– Hvor lenge har du bodd her nå? spør hun.
– I fem år, svarer jeg.
– Og du har aldri angret?
– Ikke en eneste gang, sier jeg. Skråsikker og sannferdig.

Vi gikk på skole sammen en gang for 24 år siden. Vi har sett hverandre 1-2 ganger siden da. I dag kom hun hjem til meg på besøk. Hun har nyss flytta hit og har tenkt å bil en stund, og inviterte nærmest seg selv hjem til meg. Jeg er usigelig glad for at hun gjorde det. Timene fløy, samtalen fløt og de gode stillhetene dukket opp innimellom. Vi vet begge at det ikke blir lenge til neste gang.

Jeg håper at hun får oppleve det samme som meg; at byen og omgivelsene, folket og opplevelsene bergtar henne og gjør at hun aldri noensinne vil flytte til et annet sted, med mindre hun absolutt må.

Legg igjen en kommentar

