Strikking til besvær

Jeg liker å strikke. Det er 30 år siden jeg strikket min første genser til meg selv. Siden den gang har jeg i perioder strikket veldig mye, i andre perioder kan det gå år mellom hver gang jeg strikker. Nå har jeg omsider somlet meg til å lage meg konto på Ravelry.com, et nettsted for strikke- og hekleglade mennesker. Jeg tar det rolig i første omgang – foreløpig har jeg bare registrert egne strikkeprosjekter der, ikke sett etter nye oppskrifter eller ideer. Jeg har fire fem prosjekter på gang akkurat nå. Et av dem er et langtidsprosjekt, et lappeteppe basert på restegarn. De øvrige har jeg et visst håp om å fullføre før det har gått alt for lang tid. Et og et, i tur og orden.

Babyteppe i blått
Babyteppe i blått

Dette, for eksempel, er et prosjekt jeg begynte på for et par år siden. Det skulle være babyteppe til ei venninne som da var gravid, men hennes baby er nå snart to år gammel og forlengst for gammel til dette teppet! Heldigvis har man alltid gravide venninner i sin krets, og et par stykker venter baby i februar 2015. Jeg regner derfor med at det skal gå greit å få avsetning for dette teppet når det blir ferdig.

En kombinasjon av høstkvelder med innendørs sysler og litt bedre tid i hverdagen gjør at jeg har funnet frem flere strikkeprosjekter som i lang tid bare har gitt meg et snev av dårlig samvittighet. Kanskje kan engasjementet på Ravelry gjøre at jeg etterhvert får ei skryteliste i stedet. Det hadde ikke vært meg imot.

Reklamer

Twitter-bilde

Google+-bilde