Det nærmer seg den tiden

I ei stor pappeske begynner det så smått å fylles litt med pakker – alle i hvitt, med rødt bånd og rød etikett. Det er årets julegaver som er underveis.

Julegave-eska er ikke tom!
Julegave-eska er ikke tom!

Jeg er drøyt halvveis med årets julegaver allerede. De er anskaffet nå og da gjennom hele året, så det blir ikke noe shoppestress nå når det går mot adventstida. Mange av de viktigste har vært klare i lang tid. I tillegg til det som er kjøpt inn allerede, har jeg en del spiselige gaver klare, og atter andre er planlagt tilberedt i løpet av tida fra nå til advent, omtrent. Det er ikke vanskelig å finne gaver til folk. Jeg ramler stadig over noe jeg vet vil gjøre den-og-den personen glad, og noen ganger er utfordringa snarere å begrense seg! Babyteppet er for eksempel ferdig og innpakket nå.

Jeg har ikke tyvstartet på noe av det andre – ikke sett Love Actually, ikke funnet frem adventstake eller annen pynt, ikke funnet frem julemusikken, ikke kjøpt røkelse, ikke bakt småkaker eller noe. Det er bare gaveinnpakking av allerede anskaffede gaver som er godt i gang, siden jeg fikk det for meg at dèt er det greit å gjøre allerede nå, tidlig i november. Når dagene blir stadig kortere og kalenderen forteller at det bare er en liten måned igjen til sola blir borte, må man jo ha noe å sysle med i de sene nattetimer innimellom.

Det er fortsatt mye som gjenstår. Heldigvis.

2 thoughts on “Det nærmer seg den tiden

  1. Å, så hyggelig at du er i gang med forberedelsene! Jeg har begynt å lage en mental liste over ting jeg vil lage eller kjøpe i julegave i år, og gleder meg til å skride til verks!

  2. Ja, det er lite som er så koselig som å ha god tid til juleforberedelser og ta dem skrittvis etterhvert som kalenderen nærmer seg advent og etterhvert jul! Jeg er veldig klar for tida som kommer 🙂

Legg igjen en kommentar

