Fra bestemors etterlatte

(Telefonen ringer.)
– Hei, det er mamma!
– Hei!
– Heia. Du, jeg lurte på om du vil ha noen ting etter bestemor?
– Tjaaah, kanskje det?! Hva tenkte du på?
– Nei, du skjønner, her er blant annet et par melkeflasker.
– Melkeflasker?
– Ja, sånne brune melkeflasker av glass som vi hadde da jeg var unge. De er fra Lofoten, sikkert da jeg var lita.
– Ja, det tar jeg gjerne. Det høres interessant ut. Er de brukende til noe?
– Jaja, de har lokk og er hele og tette, så de tror jeg fint du kan bruke til noe. Men jeg vil helst at du ikke gir dem bort!
– Neida, det skal jeg ikke gjøre.
– Flott. Da sender jeg dem med pappa når han kommer.
– Supert, takk skal du ha!
– Bare hyggelig. Vi snakkes!

Gammel melkeflaske, fra Lofoten på 1950-tallet.
Gammel melkeflaske, fra Lofoten på 1950-tallet.

Jeg har to, ei med hvitt lokk og ei med rødt lokk. Nå må jeg bare finne ut hva jeg vil bruke dem til.

Legg igjen en kommentar

