Lesestund en regnværsdag

Jeg går naturligvis tur i regnet også. Men kanskje ikke så langt og så lenge som når det er oppholdsvær. I stedet koser jeg meg inne med god samvittighet når det sildrer ned ute. Det er mye kos i en kopp te og ei god bok.

Montagne Bleue i koppen, Solsjenitsyn mellom to permer
Montagne Bleue i koppen, Solsjenitsyn mellom to permer

Jeg holder ‘egentlig’ på med Innsirkling 2. Men jeg har også en stabel bøker liggende som er påbegynt, men ikke fullført. Fra den ene enden av sofaen ser jeg nærmest rett på en liten stabel av bøker som er i samme kategori, og noen ganger gjør det vondt. Det skjærer litt i samvittigheten å ikke ha lest dem ferdig enda. Da er det bare ett å gjøre: Lese ferdig ei bok før jeg fortsetter med innsirklingen.

Denne gangen var det «En dag i Ivan Denisovitsj’ liv» av Solsjenitsyn som sto for tur. Det var ikke så mye som gjensto av boka, heldigvis, og nå er den ferdig lest.

2 thoughts on “Lesestund en regnværsdag

Legg igjen en kommentar

