Jeg ble aldri god i biologi

Jeg ble aldri god i biologi. Det var mye annet jeg fikk grep om da jeg gikk på skolen som barn og ungdom, men biologi ble aldri min sterke side.

Septemberblomster fra veikanten
Septemberblomster fra veikanten

I denne buketten finnes prestekrage, hestehov, valmue, rødkløver og ryllik. Alle ble plukket ferske i veikanten mens jeg gikk tur med hunden for et par dager siden. Jeg kan ikke forklare hvorfor de fortsatt blomstrer, langt uti september et sted godt nord for polarsirkelen, men like fullt: Det gjorde de. Jeg måtte bare plukke og ta dem med meg inn. Rett nok hadde jeg ikke noen vase som var liten nok til å holde denne mikro-buketten på fornuftig vis, men man tager hva man haver. Jeg hadde ei lita krydderbøsse som var tom, og vips gjør den midlertidig tjeneste som vase.

Høsten er ikke så verst når den bærer med seg spor av sommer.

Legg igjen en kommentar

