Utfordringa: Utebok

Jeg har gitt meg selv ei utfordring. Jeg har ei bok som jeg har bestemt meg for at jeg ikke får lov til å lese i når jeg sitter inne i sofaen. Jeg får bare lese i den når jeg er utendørs. Jeg er mye ute på tur, så det burde ikke være vanskelig. Men jeg har lett for å gå ‘for å gå’ når jeg er ute, eller å gå for å komme til et bestemt sted og så dra hjem igjen. Nå har jeg lyst til å endre vanene mine, slik at jeg bruker mer tid på å også oppholde meg ute uten nødvendigvis å bevege meg så mye.

I fjæra med Hanif Kureishi
I fjæra med Hanif Kureishi

Jeg startet godt i uka som gikk, og leste flere kapitler av denne boka mens jeg satt i fjæra. Men jeg er langt fra ferdig med boka (som jeg forøvrig liker så langt). Utfordringa nå er at det er meldt ganske vått vær ei stund fremover, så jeg må legge turen til gapahuker eller andre steder jeg finner ly, for så å være der ei stund og lese. Noe sier meg at sitteunderlag og termos blir mer standardinnslag på turer fremover.

2 thoughts on “Utfordringa: Utebok

  1. Det er virkelig deilig å sitte ute – lenge.
    Har ikke gjort det noe særlig før, jeg heller, men har endret litt vaner. Så lenge det er rundt 10 + går det greit å sitte ute, med skinnfell under fua. Med bok, selvsagt!

Legg igjen en kommentar

