Tyvstart

Sorry. Jeg vet det er ei uke til det er advent. Jeg vet at det snart blir mildvær så snøen forsvinner. Jeg vet det er fire uker til jul og at man ikke skal starte for tidlig. Men jeg tyvstarta likevel.

Gløgg med rosiner og hakka mandler. Oppi yndlingskoppen, såklart.
Gløgg med rosiner og hakka mandler. Oppi yndlingskoppen, såklart.

Når sant skal sies, har jeg tyvstarta på mer enn èn måte. De fleste julegavene er i hus, ferdig innpakket og merket. Jeg har vært på pepperkakebaking hos ei venninne. Jeg har kjøpt inn lilla og røde stearinlys og forberedt det som skal til for at jeg på søndag kan sette adventslys-dekorasjonen min på plass. Jeg har også tatt en titt på lista over ting jeg ville gjøre og gjennomføre i 2015, og sett at jeg ligger høvelig bra an på noen ting (antall leste bøker, for eksempel) og skrekkelig dårlig på andre (antall uteovernattinger faller meg inn). Og det er helt greit.

Lørdag tennes julegrana i byen, og søndag er det alvor. Snart advent, og jeg gleder meg.

2 thoughts on “Tyvstart

Legg igjen en kommentar

