Alle de fine ordene

Alle som kjenner meg, vet at jeg elsker bøker. Bokhyllene mine er fulle til randen, og ei stund før jul fikk jeg to nye bokhyller i hus, spesialbygd av min tømrer-far. Nå har jeg ikke plass til flere, men det betyr ikke at jeg ikke vil skaffe meg flere bøker – eller hyller…

Julegaver!
Julegaver!

Jeg har ønsket meg flere spesifikke bøker til jul, og jeg har fine folk rundt meg. Jeg fikk to av dem, pluss at jeg fikk ei bok som ikke sto på lista, men som ei leseglad venninne var sikker på at jeg kom til å elske (den i midten). I tillegg var jeg i romjula innom ei venninne som kom med en veritabel stabel av bøker og sa «Ser du mon i noe her?» Klart jeg gjorde det. Det skal godt gjøres å ikke ville ha gode bøker.

Fått aldeles gratis
Fått aldeles gratis

Boka «Kunsten å høre hjerteslag» har jeg allerede lest ut. Den var veldig fin, men … jeg ble ikke så fullstendig bergtatt av magien som flere andre har blitt når de leste den. Jeg har også begynt på «Havboka» og «Jenny», men har ikke rukket å lese noen av dem ferdig. Enda. Det kommer, det er jeg sikker på.

Et av forsettene mine for 2015 var å tallfeste antall bøker jeg ønsket å lese gjennom året. Det klarte jeg, med relativt god margin. Målet for i år er noenlunde likelydende – og jeg tror det skal la seg gjøre. Med disse sju kommer jeg i alle fall et stykke på vei.

Legg igjen en kommentar

