Frokosttid

Jeg innrømmer det glatt: Det er lettere å stå opp i fornuftig tid og spise frokost nå som dagene er stadig lysere, og når lyset starter tidlig. Der jeg for en måned siden sto opp, spiste kjapp frokost i tussmørke for så å se dagslyset begynne å bre seg utover etterhvert, kan jeg nå stå opp og se at lyset kommer mens jeg spiser – om ikke før, hvis det er helg.

Favorittfrokost for tida: Grytebrød, brunost og söder-te fra Stockholm Tea House.
Favorittfrokost for tida: Grytebrød, brunost og söder-te fra Stockholm Tea House.

Jeg er ikke egentlig noe frokostmenneske og trives best når det kan gå litt tid fra jeg står opp og til jeg kaster meg over maten. Det er ikke alltid det går, men ofte. Heldigvis. Særlig i helgene er det deilig å kunne ta seg god tid og kanskje forberede noe ekstra godt til frokost. Steike et egg, skjære litt paprika, legge brødskiva på panna et minutt så brie-osten på toppen kan rekke å bli litt myk. Kakao eller en god te, et glass juice. Noe å lese, gjerne en avis. Jeg nyter det.

Det er nesten synd at man bare spiser frokost èn gang om dagen.

Legg igjen en kommentar

