Jeg må ha vært snill

…for julenissen kom tidlig i år. Eller kanskje jeg heller skal kalle det en tidlig bursdagsgave til meg selv, ganske solid på forskudd?

Jeg har fått ny linse!
Jeg har fått ny linse!

Jeg er veldig glad i å ta bilder. Noen ganger tar jeg fine bilder, andre ganger tar jeg … ikke fullt så gode bilder. Men jeg er glad i å knipse og har gjerne med kamera når det høver seg sånn. Jeg trives godt med 18-55 mm-linsa, som er standardutstyr på kameraet mitt. Da jeg etterhvert så at jeg ønsket meg ei linse med god zoom, var jeg så heldig (griseheldig!) å få det i gave fra ei venninne.

Etterhvert har jeg oppdaget at jeg savner ei linse som ligger mellom de to – som er nær nok til å være nær motivet, men samtidig har zoom nok til at dèt også er et alternativ. Tilfellet ville det slik at jeg var med på en fotosession med ei venninne som har mer ambisjoner og utstyr i så henseende enn jeg. Hun hadde ei linse jeg hadde veldig sansen for, og nå har jeg skaffet meg ei selv – til en brøkdel av prisen for ei ny linse! Sigma 18-200 heter vidunderet. Tror jeg har betalt 20-25% av det ei ny linse ville kosta, og linsa er i tipp topp stand.

Jeg er godt i gang med å prøve den ut, både innomhus og utendørs. Noe sier meg at dette vil bli min faste følgesvenn på våren og sommerens mange streifturer i skog og mark. Og jeg gleder meg allerede.

3 kommentarer om “Jeg må ha vært snill

  1. @suziluz: Ja, det blir neste skritt – etter denne! Men jeg liker å kunne zoome, så fast linse sitter litt langt inne, kjenner jeg 😉

    @edelmariehurra: Når du er hjemme igjen, kan vi ta fototur sammen!

Legg igjen en kommentar

