Noen dager er det det eneste rette

Darjeeling fra Perch's Tehandel og sjokolade i bestemorskål
Darjeeling fra Perch’s Tehandel og sjokolade i bestemorskål

Etter ukesvis på reise hit og dit er det bare rett og rimelig at kroppen er sliten når jeg kommer hjem. Ikke minst etter den siste halvanna uka, som har vært ganske intens. Forhåndstipsene mine om vinnere av årets Finnmarksløp gikk ikke så bra, men jeg tar det ikke ille opp – snarere tvert imot. Det er morsomt når sporten er så uforutsigbar.

Jeg har hatt det utrolig gøy, og det har vært veldig, veldig intenst. Lange dager, sene netter, søvn når det har passet seg sånn. Kroppen merker hardkjøret. Feber? Check. Hoste? Check. Vondt overalt? Check. Det kunne vært fælt, men det er det ikke.

Jeg fryder meg over å være hjemme igjen, fryder meg over å ha hunden i hus, fryder meg over å tilfeldigvis ha sjokolade i skapet og en ny tesort som jeg har kjøpt inn underveis. Det er ikke verdens undergang å tilbringe en dag eller to på sofaen, særlig ikke når man kan gjøre det uten alt for store konsekvenser.

Og snart er det vår.

Legg igjen en kommentar

