En helt genial investering

Noen ganger klaffer ikke ting. Andre gang klaffer det så bra at det nesten ikke kan beskrives. Jeg og primusen min har omsider blitt bestevenner, og jeg benytter nesten enhver anledning til å ta den med på tur og lage mat ute. Som nå nylig.

Alt klart for utemiddag!
Alt klart for utemiddag!

Her ser du primus, to flasker med pannekakerøre på, sukker og stormkjøkken. I tillegg har jeg med en termos med kokende vann, så noen kunne ta kaffe og andre kakao. Og viktigst av alt: Godt selskap. Det er fint å være på tur alene med hunden, men det er innmari fint med selskap også, når det er av rette sorten.

IMG_4454
Utepannekaker!

Dagens meny var enkel: Pannekaker med sukker på. Jeg bruker ei teflonbelagt steikepanne, og da går det som en fryd å steke pannekaker. Primusen sørger for at det er varmt på et blunk. Røra var hjemmelaget, på gamlemåten. Jeg har ikke noe imot poseløsninger, men hjemmelaget er definitivt best. Vi var tre stykker rundt bordet, og hver og en fikk sine pannekaker i tur og orden. Hundene fikk hundemat servert i lyngen, skjønt det ble litt pannekakesmaking på dem også.

IMG_4457
Post-pannekake-hvil…

Hunden min så ut omtrent sånn som jeg følte meg etter pannekakeutemiddag: Fullstendig avslappet og en smule søvnig… Å skaffe seg rett gassboks til brenneren sånn at jeg har en fungerende primusløsning er utvilsomt den beste investeringen jeg har gjort på veldig, veldig lenge.

Legg igjen en kommentar

