Lysglimt i det grå

Omtrent sånn.
Omtrent sånn.

Det er mye som er grått i dag. Ute regner det, for eksempel. Jeg rakk en ‘tørr’ morgentur med hunden, men etterpå har det vekslet mellom yr og plaskregn, nesten helt uten opphold. Jeg blir ofte trøtt når det er gråvær, men i dag har jeg hatt så mye å gjøre at det ikke har rukket å prege meg så veldig. Heldigvis.

Söder-te fra Stockholm Tea House, her i mummikoppen fra sist vinter.
Söder-te fra Stockholm Tea House, her i mummikoppen fra sist vinter.

Dagen har blitt tilbrakt på hjemmekontor (les: i sofaen) med masse papirarbeid og administrasjon. Når man er engasjert på flere fronter, blir det raskt mye å forholde seg til og følge opp. Timelister, fakturaer, planer, research, dokumentasjon… Lista blir lang. Da er det godt med dager hvor man ikke må forlate huset, men bare kan bli hjemme og grave seg ned i detaljer og få unna en hel rekke ting. Det gir resultater både på kort og lang sikt. At man kan kose seg med opptil flere sorter te underveis er en ren bonus.

Skål arvet fra mormor, drops fra togstasjonen på Fauske.
Skål arvet fra mormor, drops fra togstasjonen på Fauske.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg. Men når jeg sitter og jobber flere timer i strekk på pc’en, hender det plutselig jeg merker at hjernen blir trøtt og at hodet nærmest stopper opp. Da har jeg lært at det beste er å simpelthen unne seg selv en pause og la hjernen koble fullstendig ut ei lita stund. Det har jeg gjort i dag også. Da er det godt å ha resten av ‘veimaten’ fra gårdagens lange busstur, nemlig en halv pose drops, i ei skål og mumse litt mens man gjør noe helt annet enn å se på en pc-skjerm.

Munnen krummer seg automatisk i et lite smil når jeg tenker på bestemor, som jeg har arvet skåla fra.

Legg igjen en kommentar

