Høst for forandringer

Det er forandringer på gang. Ikke store, ikke dramatiske. Men forandringer. Og jeg gleder meg noe veldig.

Hipp hurra for butikker som ikke presser banankassene sine hver morgen!
Hipp hurra for butikker som ikke presser banankassene sine hver morgen!

Jeg skal nemlig flytte. Fra å bo på kanten til marka skal jeg flytte til mer sentrale strøk i byen, og jeg må innrømme at jeg gleder meg. Det er en stor operasjon å flytte et helt bosted fra A til B, i alle fall når man er voksen og har et helt liv som skal flytte med. Men det går – med gode venner og god hjelp, lar det seg gjøre ganske så greit. Heldigvis. Et lass banankasser skal fylles med innhold, og det samme skal flere sekker. Etterhvert skal møbler stues inn i en henger og lastes ut igjen et helt annet sted. Hunden må venne seg til nye omgivelser – og jeg må kjøpe ved, for jeg har vedovn på det nye stedet.

Jeg gleder meg allerede vilt til å sitte i godstolen på sene høstkvelder og lese i ei bok mens jeg fyrer i ovnen. Hage får jeg også – og er allerede i ferd med å planlegge hva som skal være i blomsterbedene når det blir vår og sommer igjen. Jeg gleder meg til å ha mange av byens tilbud og attraksjoner i gangavstand hjemmefra, og jeg gleder meg til at det blir mye mer lettvint for venner å bare stikke innom når de har lyst og det ellers passer. Såh.

Du skal ikke se bort fra at det blir spor av nytt hus også her i bloggen etterhvert. Når jeg bare kommer meg noenlunde i orden.

Legg igjen en kommentar

