Juleposten

Jeg kan ikke noe for det. Jeg elsker julepost. Om det bare er et kort eller også inneholder bilder eller flere ord – jeg blir like glad, uansett.

img_5399
Et av årets forseggjorte hjemmelagede kort i julepost-holderen som min mor har sydd til meg.

Det begynner så smått å samle seg oppi julepostholderen min, og jeg nyter det. Hilsener via sosiale medier og andre nettkanaler er fint det, altså, men det er noe eget med kort eller brev som ligger i postkassen når jeg kommer hjem fra jobb. Ord som legges oppi julepostholderen og leses flere ganger gjennom adventstida. Jeg kan ikke noe for det – jeg blir glad av det. Det skal ikke så mye til.

Jeg har nylig hentet mine egne julekort også. Jeg har bestilt kort hos Fotohuset Johnson og fikk en god deal på kort + konvolutter. I helga skal jeg skrive kort til venner og familie land og strand rundt, og mandagen byr høyst sannsynlig på en liten tur innom postkontoret.

Man trenger ikke sende kort til alle. Det er lov til å velge ut om så bare en håndfull personer man vil sende kort til. Det er helt greit. Man trenger ikke bestille dyre bildekort, man kan fint bruke masseproduserte kort man finner i butikkene. Men hvis man har tid og anledning, sånn generelt, anbefaler jeg det å sende julekort på det varmeste. Det sprer mye mer glede enn man tror!

Legg igjen en kommentar

