Analoge førjulsgleder

Hvis man er av den analoge typen, som jeg langt på vei er, blir man glad når man får ei sånn melding i innboksen sin: Endelig er bestillingen din på vei. Ifølge postmannen burde den plumpe ned i postkassen om noen dager.

Meldinga kommer fra en almanakkleverandør, og bestillinga mi gjelder en høyst analog kalenderdagbok for året som kommer. Det er fjerde år på rad jeg lager min egen almanakk online og får den tilsendt – og jeg angrer ikke et sekund.

Min almanakk for 2017
Min almanakk for 2017

Hver gang jeg tar frem denne boka for å notere et eller annet jeg skal huske eller gjøre, blir jeg minnet om de mange fine turene jeg har og har hatt sammen med hunden.

Hvert år har jeg valgt coverbilde fra det foregående året. Denne kakaokoppen er knipsa på yttersida av Bremnes en gang jeg var der med hunden. Jeg kjenner kakaoduften i nesen bare av å se bildet. Synet av Landegode, som ligger litt uti havet bak der, er for alltid brent fast på netthinna mi, sett fra akkurat denne vinkelen.

Vi er fortsatt i 2016, men deler av hodet mitt har forlengst beveget seg inn i 2017 også. Finnmarksløpet i mars, aktivitetskvelder med hjelpekorpset, Sting-konsert i juni og parkenfestival i august. Blant annet. Åh. Nå er det bare å glede seg til romjula, når jeg endelig kan tillate meg selv å sette meg ned med denne boka og føre inn saker og ting jeg har avtalt, planlagt og skal huske. Du skal se 2017 blir bra!

Legg igjen en kommentar

