Årets bokplaner

Jeg nevnte før jul at jeg hadde fått med meg seks bøker helt gratis fra biblioteket. Det var disse seks:

Seks bøker jeg fikk gratis på biblioteket før jul
Julegaven til meg fra biblioteket

I tillegg fikk jeg ei bok til jul, pluss at jeg har opptil flere ikke-avsluttede bøker i bokhylla i stua. Dermed gir det seg selv, egentlig. Et av målet for året er å lese bøker.

Nærmere bestemt har jeg bestemt meg for å lese minst 50 bøker i året som kommer. Noen vil være lange, noen vil være korte, noen vil være i papirformat mens andre er e-bøker. Jeg er usikker på hvor mange bøker jeg egentlig kom meg gjennom i 2016. Jeg tror det ligger et sted mellom 30 og 40, men sikkerer jeg ikke.

Derfor har jeg bestemt meg for å skrive ned alle bøker jeg leser i 2017, sånn at jeg kan holde oversikten – uansett hva slags bok det er snakk om. Neste år på denne tida skal jeg altså ha femti titler (uææææh! og yaaaayyyy!) å se tilbake på. Noen av dem havner høyst sannsynlig her på bloggen også, i form av en bokanmeldelse eller tre.

Jeg er litt spent på hvordan det blir å prioritere tid til å lese oppi alt annet jeg liker å holde på med, men jeg satser på at det går seg til. Det er nesten aldri feil å lese ei bok, tross alt.

Legg igjen en kommentar

