Jeg har ikke nyttårsforsetter

Jeg har ikke nyttårsforsetter. Forsetter varer sjelden, og januar er etter min mening ikke noe bedre tidspunkt for forandring enn hva mai eller september eller hvilken som helst måned er, årsskifte til tross. Jeg gjør simpelthen ikke nyttårsforsetter.

Bodø sett fra moloen første nyttårsdag
Bodø sett fra moloen første nyttårsdag

Når det er sagt, har jeg planer for 2017. Såklart. I det som er en evigvarende prosess forsøker jeg å være bevisst på hva jeg bruker tiden min til, hva jeg prioriterer å få til og hva jeg prioriterer bort for korte eller lengre perioder. Jeg har noen langsiktige mål, og innimellom passer jeg på at min innsats i litt kortere perspektiv også passer inn med det langsiktige målet. For eksempel.

Derfor har jeg planer for 2017, nedfelt på ei side i ei bok jeg skribler i med jevne mellomrom. Der står det noe om teltturer, om besøk hos venner her og der, om steder hvor jeg aldri har vært. Blant annet. Noen av disse planene finner du igjen i årsoversikta i kalenderen min. Noen turer og andre planer er plottet allerede, andre vil finne sin plass etterhvert som året går seg til.

2017 startet med en kald hvit og nydelig nyttårsdag. Jeg var langt fra den eneste som brukte dagen til å gå en tur i byen, helt til ytterst på moloen og tilbake hjem igjen. Appen jeg bruker viste drøyt 7 kilometer tilbakelagt, og det var helt nydelig. Den klare himmelen (etter lang tid med overskya vær) gjorde at det føltes veldig mye lysere enn dagen før, og det er bare ei uke til sola er tilbake igjen.

2017, bring it on! Jeg gleder meg til å se hva du har å by på.

Legg igjen en kommentar

