Se min kjole

En av de tingene jeg har satt ekstremt stor pris på med ny jobb, er at jeg omsider kan ta i bruk en langt større del av garderoben min enn jeg har brukt på lange tider i jobbsammenheng. Jeg har hatt mye klær jeg har likt, men det er ikke alt som har vært egnet til bruk i hverdagen likevel.

Nå jobber jeg for det meste på kontor, innendørs og trygt, og transporten til og fra jobb er også overkommelig selv i dårlig vintervær. Dermed kommer kjoler, skjørt og litt pene klær langt oftere til sin rett enn før. Det er utelukkende et gode.

En jobb der det er lov til å pynte seg gjør det også mer attraktivt å skaffe seg noe nytt innimellom. Jeg er ingen stor shopper som på liv og død må ha alt som er ‘nytt’ eller in til enhver tid, men jeg liker å finne fine ting som gjerne er på salg, ting jeg vet at jeg kommer til å bruke mer enn én gang og i flere sammenhenger.

Kjoler fra hhv Dorothy Perkins (t.v.) og Anna Field (t.h.). Jeg gleder meg!
Kjoler fra hhv Dorothy Perkins (t.v.) og Anna Field (t.h.). Jeg gleder meg!

Derfor gleder jeg meg stort over at disse to kjolene er på vei i posten til meg. En av dem var den siste som nettbutikken hadde inne i min størrelse – det føltes litt ekstra godt, må jeg innrømme, da den havna i handlekurven min. Ikke ble det dyrt heller, ikke for noen av dem.

Jeg blir aldri en person som skal dele ‘dagens outfit’ på sosiale medier av ymse slag. Men på jobb? Der skal de få se ulike antrekk hver dag, og ei dame som nyter å kunne variere dem. Det føles nesten som et frynsegode.

Legg igjen en kommentar

