Bror din på prærien

Dagene har vært travle i det siste, og laptopen har vært en hyppig følgesvenn. Jeg hadde klart å glemme litt av denne oppi all travelheten og hverdagssurret. Men når sant skal sies, lengter jeg formelig etter å fordype meg i Edvard Hoems amerikaunivers. I helga er det derfor to ting som står på plakaten. Te. Og Bror din på prærien.

Fra "Bror din på prærien" av Edvard Hoem - bok 2 i en serie på 3.
Fra «Bror din på prærien» av Edvard Hoem – bok 2 i en serie på 3.

Jeg er så utrolig begeistret for denne boka! Hver gang jeg leser, kjenner jeg på «litt til, bare litt til» når jeg vurderer å legge den fra meg. Når jeg først tar meg tid til å lese (og har konsentrasjon til det), synker jeg helt inn i Hoems amerikanske univers. Denne boka er nummer to i en trilogi. Bok nummer én er forlengst tilbakelagt. Jeg fikk den tredje boka til jul, og den står i bokhylla og venter på meg.

Det er travle uker som ligger foran meg, fra mandag og til langt uti mars. Derfor har jeg bestemt meg for å nyte denne relativt late helga til fulle – også med å lese Hoem. I disse dager er det vanskelig å ikke koble amerikasamfunnet fra etablerertida med dagens politiske bilde og gjøre seg noen refleksjoner.

Legg igjen en kommentar

