Påskeklar. Nesten.

Du vet man må lese et eller annet i påska, ikke sant? Enten man sitter i solveggen, ute i marka eller må tilbringe tida innendørs fordi det er skjitvær ute, så må man lese. Sånn er det bare. Mange er veldig glade i påskekrim – selv blir jeg fort lei av krim og velger å lese andre ting i påska. Planen var å stikke innom Norli på vei hjem fra tannlegen for å finne seg ei chicklit-bok eller noe sånt.

Fasit? Fasiten ble annerledes. Jeg var smart nok til å følge innskytelsen om å gå innom Norli før jeg gikk til tannlegen. Det resulterte i tre pocketbøker som alle skal få bli med nordover på påskeferie etterhvert.

Påskelektyre 2017, og ettermiddagens meny: to appelsiner.
Påskelektyre 2017

Shotgun lovesongs ble valgt fordi jeg likte tittelen og aldri har hørt om boka eller forfatteren. Billie ble valgt fordi jeg var nysgjerrig på Gavalda, men ikke hadde lyst til å lese «Saman er ein mindre åleine»-boka som alle leste for ei stund sida. Og Biskopens hemmelighet ble valgt fordi jeg vet jeg liker Tomm Kristiansen og fordi historien fenget meg. Så there you go.

Hvordan det gikk hos tannlegen? Joda. Omtrent på den tida jeg trodde vi skulle være ferdige, sa hun «uh-oh» og måtte ha assistanse av en kollega. Jeg hadde heldigvis ikke vondt, men fikk etterfylt og utvidet bedøvelse underveis. Fasit? Fasit ble ikke riktig så lystig, men det kunne vært verre. Jeg har heldigvis en fin tannlege som jeg liker og har tillit til, og det hjelper. Det, og smertestillende.

I kveld blir det hyttetur, og jeg gleder meg.

2 thoughts on “Påskeklar. Nesten.

  1. Deilig med litt tynne raske bøker på ferie 🙂 Håper du har kost deg på hytta og nyter siste dagen i dag. Selv leser jeg Harry Potter and the goblet of fire i påsken!

Legg igjen en kommentar

