Det kommer en baby til Bodø

Venninna mi bor et annet sted i landet, men har valgt å komme til Bodø for å få babyen sin. Om halvannen måned er det på tide å hilse den nye verdensborgeren velkommen.

Havskummønster, sier Pickles. Ja, sier jeg.
Havskummønster, sier Pickles. Ja, sier jeg.

Hun ønsket seg et babyteppe da vi snakket om saken. Jeg fant mønster hos Pickles og har strikket babyteppe i havskum-mønster. Det var lett å strikke, og jeg liker å se på mønsteret. I dag ble jeg ferdig. Nå er trådene festet og pleddet dampet, deretter ferdig innpakket.

Trådene er festet og pleddet er dampet. Om en drøy måned skal babyen komme.
Trådene er festet og pleddet er dampet. Om en drøy måned skal babyen komme.

Jeg har forlengst innsett at jeg har hatt gravide venninner i over 20 år. Helt siden et par år etter videregående skole har det vært en eller flere i min krets som har vært gravide, så også nå. Senest for et par dager siden fikk jeg vite om et vennepar som venter barn før jul; et svangerskap som var uplanlagt, men som like fullt er kjærkomment når de bare har vennet seg til tanken.

Det blir ikke slutt på babytøystrikkinga med det første, med andre ord. Neste post på programmet er et sett til baby etter mønster fra Klompelompe. De har tøysete navn på plaggene, men nydelige klær som etter sigende er lette å strikke.

Bilde lånt fra Klompelompe, som står for mønster til nydelige babyplagg.
Bilde lånt fra Klompelompe, som står for mønster til nydelige babyplagg.

Planen er å lage et sett med bukse, jakke, body, lue, votter og sokker til den lille som skal komme. Hvis ultralyden viser jente, skal du ikke se bort fra at det også blir en kjole. Vi får se. Det blir ikke samme farger som på bildet over men det blir opptil flere av plaggene som er avbildet der. Greit at det er en stund til den babyen kommer, med andre ord.

Legg igjen en kommentar

