Så kom sommeren

Så kom godværet. Ikke bare godværet, men også temperaturen.

Utefrokost: Vannmelon og eplebiter
Utefrokost

Jeg vet ikke hvor lenge det varer, men det er mye mulig sommeren kom i pinsehelga. For plutselig var det ikke lenger bare sol – det var også fin temperatur. Jeg kunne spise frokost på den østvendte trappa mi. Hunden ville gjerne være ute i bånd, og det fikk han lov til. De lykkelige sukkene gikk gjennom hele kroppen hans da han byttet stilling i gresset; fra å ligge i en krøll til å ligge utstrakt i gresset og la nesen vibrere av inntrykk og dufter.

Menyen fulgte årstida. Jeg hadde ikke lenger lyst på grovbrød og brunost – jeg ville ha noe lett. En kvart vannmelon og et par epler ble til frokost denne morgenen. Sola varmet fjeset, og jeg gikk barbeint ute. Senere på dagen gjorde jeg sogar hagearbeid, et dugelig stykke arbeid for å forberede botaniske gleder senere utover sommeren.

Nå tror jeg kanskje sommeren er her. Så får vi se hvor lenge den varer.

Legg igjen en kommentar

