Sommerglede #2: Regnværsdager

Jeg vet. Vanligvis er man ikke glad for regn på sommeren sånn helt uten videre. Men jeg må innrømme at jeg er glad for de regnværsdagene vi har fått denne uka. Ikke fordi jeg elsker regn, men fordi jeg da får gjort sysler innendørs som ellers hadde blitt neglisjert (hvis det var sol og ute-vær).

Albertbukse fra Klompelompe. Jeg lager den i striper, selv om mønsteret sier ensfarget.
Albertbukse fra Klompelompe. Jeg lager den i striper, selv om mønsteret sier ensfarget.

Strikking, for eksempel. Jeg har skrekkelig mange venner som får barn i år, særlig på sommer og tidlig høst-tid. Da er det fint å kunne strikke til i alle fall noen av dem. (Babyteppet har jeg nevnt tidligere, det er til en gutt som kommer om max en måned). Nå er jeg i gang med et blandet sett til en baby som faktisk ikke kommer før i desember. Den vordende mor har ønsket seg et sett med bukse/jakke/lue; jeg har tenkt at babyen skal få litt mer enn det.

Neste prosjekt blir til en babygutt som kommer i oktober. Den vordende mor og jeg har blitt enige om at den lille skal få et pledd, men det er ikke umulig at han også får ei lue som passer til. For eksempel. Ei jente som allerede er to måneder gammel, skal også få seg en kjole før sommeren er over.

Så ja. Jeg er glad for regnværsdagene også. I alle fall foreløpig.

Legg igjen en kommentar

