Sommerglede #4: Bøker

Sommer betyr bøker. Sånn er det bare. Selv om jeg skal jobbe hele sommeren, har jeg heldigvis også fritid nok til å komme meg gjennom litt flere bøker enn i hverdagen ellers. Jeg bestemte meg for å ha lave ambisjoner for lesemengden denne sommeren – ei bok i uka er nok til å gjøre meg fornøyd. Flere bøker, enda mer fornøyd. Etter å ha latt meg inspirere av både blogger, anmeldelser og ymse andre kilder var det disse bøkene jeg landet på å lese i sommer:

De sju bøkene jeg skal lese i sommer. Minst.
Mine sommerbøker 2017

To av dem er jeg ferdig med allerede, Auster og Meaney, så jeg ligger godt an. To andre har jeg begynt på, ei bok mener jeg å ha lest før (!) men husker ikke helt, og i det hele tatt. Auster har jeg lånt på biblioteket, de øvrige er mine egne.

Noe av det beste med sommeren er å ha tid til å lese bøker, og gjerne andre steder enn hjemme. Glamourbibliotekaren utfordrer leserne sine til å vise frem sitt sommerlige lesested på instagram gjennom å bruke #mittsommerlesested. Jeg ser ikke bort fra at jeg kaster meg på den utfordringa. Jeg liker jo som kjent å lese ute.

Sommer og bøker, altså. Det er en kombinasjon som funker veldig bra. Og jeg skal forsøke å bli flinkere til å alltid ha med meg ei bok i veska.

Legg igjen en kommentar

