Den første snøen

I dag kom den første snøen. Strengt tatt kom den i går kveld, for det lå hagl på bakken da jeg var ute på den siste tisse-i-hagen-runden med hunden. I dag var det bittelitt mer hvitt på bakken da jeg sto opp, men fortsatt er det ikke ordentlig dekket av snø. Enda.

Mummi-vinterkoppen fra 2015

I motsetning til mummitrollet føler jeg ikke for å gå i dvale når det blir vinter. I stedet endrer aktivitetene mine seg. Jeg går fra å være mye ute til å være litt mindre ute. Men jeg sitter ikke så mye i ro uten å gjøre noe mens jeg er inne. Tvert imot, jeg strikker (det er så mange i min krets som får barn i år! Helt vilt!), baker, lager syltetøy og marmelader og geléer, leser fantastiske bøker, maler pinnestoler, ordner i kjellerstua, gjør lekser (!), henger opp bilder og sånn forskjellig. Det er alltid noe å holde på med, og hunden er med på det meste på et eller annet vis.

I dag kom den første snøen. Internettet forteller meg at det har vært mer snø tidligere år på dette tidspunktet, men det er greit. Nå ønsker jeg meg bare mer snø. Mer snø, så ikke november blir så mørk. Mer snø, så det blir tørrere og finere å være ute i marka og sette seg ned for å lage mat på primus eller bål. Mer snø, fordi det gjør hunden glad. Mer snø, fordi jeg får et par unger på besøk neste helg som gjerne leker ute.

Er det for mye å be om? Jeg håper ikke det.

Legg igjen en kommentar

