Sommerambisjoner

Jeg har noen ambisjoner for sommeren. Men det er kanskje ikke helt hva du forventer.

Min nye sovepose. Jeg gleder meg.
Min nye sovepose. Jeg gleder meg.

Denne inngår for eksempel i ambisjonene. Jeg har bestilt meg ny sovepose, og den tåler kalde temperaturer. Det er fint, for man vet aldri hvordan den nordnorske sommeren blir. Og en av ambisjonene for sommeren, er å tilbringe flere netter utendørs enn hva jeg har gjort de siste årene. Enten det blir under åpen himmel eller i telt – jeg skal sove mer ute. Faktisk har jeg satt meg et tall-mål for antall netter som skal tilbringes utendørs. Tallet er ikke offentlig, men jeg kan si såpass: Det er tosifret. Denne sommeren skal nytes og utnyttes på best mulig vis.

Nordmarka2 ved Nedre Åselivatn.
Nordmarka2 ved Nedre Åselivatn.

Dette bildet er fra en tur jeg var på for seks år siden. Teltet har nesten ikke blitt brukt de siste par årene, av ymse årsaker. Det skal uansett snu. I sommer skal teltet bli flittig brukt, forhåpentligvis. Jeg bor heldigvis sånn til at jeg har kort vei til de nærmeste aktuelle stedene hvor det er fint å telte. I tillegg er det visse forpliktelser jeg har sagt fra meg som gjør at det er enklere å bare dra av gårde – for eksempel ei helg – når jeg føler for det. Hund, telt, sekk og ut på tur. Det trenger ikke være vanskeligere enn det.

I dag bikker vi mai, og jeg kjenner forventningene langsomt begynne å krible i magen. Jeg tror dette kan bli bra.

2 thoughts on “Sommerambisjoner

Legg igjen en kommentar

