Out of sight

Haglbygen fanger solstråler og skjuler Landegode
Haglbygen fanger solstråler og skjuler Landegode

For tida har bloggen min det litt sånn som Landegode på bildet over. Du VET den er der, men det er ikke så lett å se den. Jeg klager ikke, men dagene går og mye skjer, uten at jeg blogger om det hele tida. Sånn er det bare noen ganger, og jeg stresser ikke. Det har kommet litt vinter og sne, og det gjør denne dama glad. Til helga starter dessuten Femundløpet – et av de to største og viktigste hundekjøringskonkurransene i Norge. Jeg gleder meg til å følge med, og ser for meg mange søvnløse timer.

Landegode badet i rosa
Morgensol over Landegode

Og etterhvert vil det bli sånn igjen: Helt klart, og med et gyldent skjær man aldri kan se seg mett på. Landegode ER der, til slutt, på samme måte som bloggen. Bildet over viser kanskje noe av det som på sitt vis sterkest påvirker hverdagene for tida: Sola er tilbake. Ikke bare i fjellene, men i byen og når jeg går tur i marka på dagtid. Hjemme bor jeg rett ved en sydvendt åskam, så det tar enda ei stund før jeg har sol i stua, men det tar meg bare 5-10 minutter å gå til et sted jeg kan se sola fra. Hvis jeg vil.

Du merker det på folk. De er lei januar og klare for februar, prater støtt og stadig om sola og oppdaterer fjasboka så snart de ser en liten stråle av lyset. Så også jeg, innimellom. Etterhvert smitter nok energien over på bloggen også. Bare vent. Det kommer. Jeg lover.

3 thoughts on “Out of sight

  1. Spennende bilder, Elisabeth! Det øverste var virkelig dramatisk vakkert. Et sånt drømmemotiv som du har fanget virkelig flott! Det siste står så godt til teksten din – lys, håp og glede over det som ligger og venter.
    Nyt den nye uka og alt sollyset som måtte komme din vei 🙂

  2. Begge bildene er tatt fra stuevinduet mitt, tro det eller ei! Det øverste bare bød seg selv frem en formiddag jeg var hjemme, og da kunne jeg ikke la være å hente kameraet.

    Satser på flere fine bilder i dagene som kommer – om enn med et litt annet fokus 😀

Legg igjen en kommentar

