Alt jeg ikke skrev

Kakao med krem. Fordi jeg fortjener det.
Kakao med krem. Fordi jeg fortjener det.

Jeg skrev ikke et ord om den nydelige følelsen det var da jeg bevilget meg vinterens første kopp med varm kakao med krem etter en lang og hustrig luftetur med hunden. Jeg sa heller ikke noe om de tre kakene jeg bakte på en kort ettermiddag, eller om det at jeg har lært meg å lage møsbrøm. Hvordan jeg klarte å havne på et quizlag som gikk hen og vant en musikkquiz er meg fortsatt en gåte, omtrent på nivå med det mysteriet at jeg fikk med meg alt jeg skulle ha hjem fra julebordet. Jeg har ikke blogga bildet av adventskalenderen fra mamma (nei, jeg har ikke vokst fra det enda!), ei heller har jeg klart å kryste ut noen ord om hvor glad jeg blir for adventskalenderblogginga hos Strekhjertet.

Tre musketerer med akebrett og varme klær.
Tre musketerer med akebrett og varme klær.

Jeg nevnte ikke overnattingsbesøket fra de tre musketerene, i år som i fjor. Guttene på 5,5, 7 og 8,5 år fikk lage marsipan, pepperkaker, lussekatter og eplemos. (Alt fikk de med seg hjem, jeg beholdt bare en del av eplemosen.) Vi rakk også en aketur til nærmeste lange akebakke, som ligger ved skolen, uten at jeg fant det opportunt å si noe om det der og da. Det faktum at jeg stort sett er i mål eller i rute med juleforberedelsene har jeg forbigått i stillhet frem til nå. Fryden over å ha tid til å gå gjennom alle uleste bloggposter som har ramla inn på lista mi hos Bloglovin har bare vært kjent for meg selv. For ikke å snakke om julegavene – jeg er nemlig ekstremt fornøyd med de aller fleste julegavene som skal ut av huset.

Men jeg kan jo si noe om dette. Minor Majority har funnet sammen igjen og skal spille på Sinus i januar. Den siste januardagen finner du meg der, et eller annet sted, lyttende og forhekset og fokusert på gjenget på scenen. Et halvår senere finner du meg på en ny reunion – da koser jeg meg i Rensåsen når Tungtvann går på scenen igjen under Parkenfestivalen 2014. Glede! Det står mange ting på timeplanen for året som kommer, med andre ord. Jeg har bestemt meg for at 2014 skal bli et knallår. Du skal se jeg klarer å blogge litt mer også.

Legg igjen en kommentar

