Juleprokrastinering

I kveld skulle jeg: Lage marsipan til broren min sin julegave. Men hva har jeg gjort?

Store Norske Leksikon forklarer enkelt og greit!
Store Norske Leksikon forklarer enkelt og greit!

Jeg har pakket inn alle de gjenværende julegavene, slik at det eneste som gjenstår er de fire jeg skal kjøpe og pakke inn i morgen. Jeg har rydda og vaska oppå spisebordet, vitrineskapet og salongbordet. Jeg har spist juleskum og sjokolade. Jeg har lest tre tegneseriehefter og to aviser. Jeg har kost med hunden. Jeg har fiksa på kjøkkenet. Jeg har ordna adventsstake på bestemors gamle is-fat. Jeg har plukka ned snopeskåler til festen i morgen (fra hylla de vanligvis er lagra på). Jeg har plukka frem adventsduk til salongbordet og adventspynt til gangen.

Blant annet. Det er aldri så koselig å prokrastinere som når det nærmer seg jul, og jeg er ubehjelpelig rammet.

Legg igjen en kommentar

