Lysere tider, travlere tider

IMG_4318
Sent på kvelden er det fortsatt ikke helt mørk.

Noen er a-mennesker og står tidlig opp for å få mye gjort. Sånn er det ikke med meg. Jeg vet ikke helt om jeg kan kalle meg for b-menneske, men jeg elsker i alle fall kveldene og nettene og jobber aller best da. I det siste har jeg jobbet med et prosjekt som krever mye egeninnsats, og det har blitt noen lange kvelder med laptopen på fanget. Jeg nyter det. Når jeg sitter i rett ende av sofaen, ser jeg rett mot verdens mest fantastiske utsikt – og mot vinduet hvor jeg gjerne tenner lys når det er mørkt.

Snart blir det ikke mørkt tidlig nok til at det går an å tenne lys før man legger seg. April kommer med lys stadig lenger utover kveldene, og i natt oppdaga jeg at det ikke lenger blir helt mørkt på natta. Selv i tre-fire-tida kan man se en lysrad mot horisonten der hvor sola befinner seg. Åh.

IMG_4328
Nybakte rundstykker til helga

Innimellom er det nødvendig med adspredelser for å la hodet få en pause, sånn at konsentrasjonen kan være på topp når det faktisk trengs. Jeg har en ubendig trang til å sette deig på kvelden, og derfor ender jeg ofte opp med å bake langt utover natta. Det gjør ingenting, så lenge jeg kan unne meg å sove litt lengre innimellom. Disse rundstykkene og ca 25 til ble bakt i natt. De er til ei samling jeg ser frem til med fine folk. Veldig fint å kunne servere fersk mat i stedet for å måtte fryse og senere tine dem opp.

IMAG8282
Lørdagsfrokost med darjeeling fra Perch’s og nybakte rundstykker med brie. Perfekt.

Jeg hadde et par telefonmøter på morgenkvisten i forbindelse med prosjektet jeg jobber med. Derfor kunne jeg ikke sove for lenge denne dagen. Ikke alltid lett å stå opp etter ei sen natt, men du milde så godt det var å kunne unne seg en luksusfrokost. Nybakt rundstykke med brie, og en god darjeeling fra Perch’s Tehandel var helt perfekt. Møtene gikk bra, prosjektet går fremover og jeg tror resultatet blir veldig bra. På alle måter.

Det er i sannhet lysere tider.

Legg igjen en kommentar

