Upublisert Stein

Apekatt
Sikter motivet til gjestene på Parkenfestivalen siden det er i Rensåsparken?

Det slo meg her om dagen at jeg har flere StreetArt-bilder jeg ikke har publisert. Det er ikke alltid det blir en hel bloggpost av et bilde, og det er ikke alltid jeg tar meg tid til å skrive selv om jeg i farta har knipsa et bilde. Dette, for eksempel, er et motiv av Stein som befinner seg på en vegg i Rensåsparken. Jeg tipper det er et noenlunde gammelt motiv siden noen har tagget over det, men likevel. Jeg syns motivet er fint og for en gangs skyld tolker jeg ikke så mye inn i det 🙂 Beklager dårlig bildekvalitet; mobilen var ikke venn med meg!)

Skal vi ta en oppdatering når vi først er i gang? Okei. Dette motivet er blant de ferskeste Stein-bildene i byen, men er allerede fjerna. Kjip hus-/gårdeier, antar jeg, som ikke verdsetter moderne utsmykking Jeg gikk forbi for  et par uker siden og la merke til at det var fjerna. På Stein sine fjasboksider har jeg sett dette motivet på en husvegg, mens jeg knipsa det på en trafovegg i Vestbyen. Jeg vet ikke hvor den husveggen er, men dog. Det var et av de tidlige hintene om at han bruker motivene sine flere ganger. Jeg hadde allerede en mistanke fordi jeg har sett dette motivet to steder; et sted i en bakgårdgarasje i byen, og et sted utenfor sentrum i et busskur. Chaplin har dessverre blitt overmalt forlengst – det er synd, for den var veldig fin. Syns jeg.

Det er et par motiver til som jeg har sett, men ikke knipsa og publisert, fordi de var i Avisa Nordland sin bildeserie som fulgte intervjuet med Stein. Men det er sommer, det er lyst døgnet rundt, og jeg streifer mye rundt i byen. Så du skal ikke se bort fra at det kommer mer Stein her etterhvert.

Legg igjen en kommentar

